|
Τίτλος: "Προμηθεύς Δεσμώτης" του Αισχύλου. Εθνικό Θέατρο, θέατρο Επιδαύρου. Α΄
Συντάκτης: Μάριος Πλωρίτης
Είδος: Άρθρο
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 18/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Ελευθερία
Στήλη: Το θέατρο
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς Δεσμώτης" του Αισχύλου. Εθνικό Θέατρο, θέατρο Επιδαύρου. Β΄ (τελευταίον)
Συντάκτης: Μάριος Πλωρίτης
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 19/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Ελευθερία
Στήλη: Το θέατρο
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Αισχύλου "Προμηθεύς Δεσμώτης". Στα Επιδαύρια του Εθνικού
Συντάκτης: Ειρήνη Καλκάνη
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 19/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Απογευματινή
Στήλη: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς Δεσμώτης" στο Φεστιβάλ Επιδαύρου
Συντάκτης: χ.σ.
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 20/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Εθνικός Κήρυξ
Στήλη: Η κριτική: Θέατρον
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Dimanche, devant dix mille spectateurs le Festival d'Épidaure a été inauguré avec un rare éclat. On y a représenté "Prométhée Enchainé"
Συντάκτης: Jean Gaitanos
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Γαλλική
Ημερομηνία: 21/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Le Messager d’Athenes
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς δεσμώτης"
Συντάκτης: Χ.
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 17/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Εστία
Στήλη: Από το θέατρον
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Τα Επιδαύρια. Ο "Προμηθεύς Δεσμώτης"
Συντάκτης: Λέων Κουκούλας
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 19/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Αθηναϊκή
Στήλη: Εντυπώσεις και κρίσεις
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Ο "Προμηθεύς δεσμώτης" στην Επίδαυρο. Θέατρο Επιδαύρου, παράσταση Εθνικού Θεάτρου, Αισχύλου "Προμηθέας δεσμώτης", τραγωδία
Συντάκτης: Άλκης Θρύλος
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 01/07/1963
Έντυπο: Περιοδικό
Τίτλος εντύπου: Νέα Εστία
Στήλη: Το θέατρο
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Αισχύλου "Προμηθεύς δεσμώτης", Θέατρον Επιδαύρου
Συντάκτης: Περσεύς Αθηναίος
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 26/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Ημέρα Πατρών
Στήλη: Κριτική θεάτρου
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς Δεσμώτης" του Αισχύλου, στην Επίδαυρο
Συντάκτης: Άγγελος Δόξας
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 17/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Νίκη
Στήλη: Θέατρο: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Επαίχθην με πολλής επιτυχίαν χθες. Ο "Προμηθεύς Δεσμώτης" εις την Επίδαυρον. Η απόδοσις των στελεχών της ερμηνείας
Συντάκτης: χ.σ.
Είδος: Ρεπορτάζ
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 17/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Έθνος
Στήλη: Αθηναϊκά εικοσιτετράωρα
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Επιδαύρια
Συντάκτης: Σπύρος Μελάς
Είδος: Χρονογράφημα
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 18/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Εστία
Στήλη: Από την ζωήν
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς δεσμώτης" (από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο)
Συντάκτης: Ηρώ Δ. Λάμπρου
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 18/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Το Βήμα
Στήλη: Το Βήμα του πνεύματος και των τεχνών: Θεατρικές πρώτες
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: 11.160 θεαταί στην Επίδαυρο για τον "Προμηθέα δεσμώτη"
Συντάκτης: Ρεζάν
Είδος: Ρεπορτάζ
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 18/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Ελευθερία
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Opening of the Epidauria. "Prometheus Bound"
Συντάκτης: E. D. Eleftheratos
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Αγγλική
Ημερομηνία: 18/06/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Athens News
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Η μουσική εβδομάς. Η μουσική του Γ. Χρήστου στον "Προμηθέα" του Αισχύλου - Η συναυλία της κρατικής - B. Ringeissen
Συντάκτης: Φοίβος Ανωγειανάκης
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 15/07/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Έθνος
Στήλη: Μουσικοκριτικά σημειώματα
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Προμηθεύς Δεσμώτης" του Αισχύλου εις το θέατρο Επιδαύρου. 2ον (τελευταίον)
Συντάκτης: Περσεύς Αθηναίος
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 05/07/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Νεολόγος Πατρών
Στήλη: Κριτική του θεάτρου
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Brieven over Grieks Theater II. Een Aischylos voor vandaag. "Prometheus" onder regie van Alexis Minotis
Συντάκτης: Pierre H. Dubois
Είδος: Άρθρο
Γλώσσα: Ολλανδική
Ημερομηνία: 30/07/1963
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Het Vaderland
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Προμηθεύς δεσμώτης
Μουσική σύνθεση: Γιάννης Χρήστου
Μουσική δομή Εισαγωγή Πρόλογος Α' (libero colla parte, seguendo l’ azione) Κράτος inc. «Κάνε λοιπόν και πέρνα του τις αλυσίδες» Πρόλογος Β' (misterioso, sostenendo) Προμηθέας inc. «Ώ άγιε αιθέρα, κι ω γοργές φτερωτές αύρες» Πρόλογος Γ΄ Προμηθέας inc. «Τέτοιο’ ν το κρίμα σου πλερώνω» Έξοδος Α’ Προμηθέας inc. «Μα βλέπω τώρα αυτό το Δία τον ταχυδρόμο» Έξοδος Β΄ (Libero) Ερμής inc. «Λοιπόν ό,τι προλέγω θυμάστε καλά» Πρόλογος Γ' (προς πάροδο) Προμηθέας inc. «Α! Ποιος αχός, ποια κρυφή μου ήρθε εδώ μυρωδιά» Πάροδος, Χορός inc. «Μη φοβηθείς ολότελα φίλοι είμαστε που ερχόμαστε σ’ αυτό το βράχο». Ι° Επεισόδιο Α' (στα 4/4) I° Στάσιμο Α΄ Κορυφαία, Χορός inc. «Προμηθέα, την ασύντυχη μοίρ’ αυτή σου θρηνώ» ΙΙ° Στάσιμο acceleranto poi dim. Subito inc. «Μη μ’ αξιώση αν τη δική τή δύναμη» ΙΙΙ° Επεισόδιο Α΄ Ιώ, Ιώ inc. «Αλλοίμονό μου, αλλοίμονό μου» ΙΙΙ° Επεισόδιο Β΄ (doloroso non pesante, quasi lentamente, colla parte) Χορός inc. «Αχ Αχ! Μακριά και όξω από μας!» III° Επεισόδιο Γ΄ (4/4 Doloroso) Τρίτο Στάσιμο (4/4 Tranquillo, quasi lentamente) 1η sola inc. «Σοφός αλήθεια ήταν σοφός» ΙΙΙ° Επεισόδιο Δ΄ Ιώ inc. «Πάλι αρχίζει σπασμός» Έξοδος Α΄ veloce assai, Προμηθέας inc. «Μα βλέπω τώρα αυτό του Δία τον ταχυδρόμο» Έξοδος Β΄ (Libero) Ερμής inc.«Λοιπόν ό,τι προλέγω θυμάστε καλά»
Παρατηρήσεις Στο ογκώδες αυτό έργο του Γ. Χρήστου η παρτιτούρα ορχήστρας μόνο απαριθμεί 247 σελίδες, Εδώ καταγράφονται για πρώτη φορά ηχητικά στοιχεία πέραν των συμβατικών οργάνων ορχήστρας. Η χρήση μαγνητοφώνου (μαγνητοταινίας) κατά την "Εισαγωγή" (φέρει την ένδειξη πάντα σε ppp, multiple glissandi sullo corde del pianoforte, con ledita nel interiore del pfte al di la ditto tastiera) συμπληρώνει την πυκνή ορχηστρική γραμμή. Επίσης, η χρήση αρμόνιου και η μουσική επένδυση όχι μόνο των χορικών αλλά και των μονολόγων ή των σόλο φωνών επαυξάνει την παρέμβαση της μουσικής στην τραγωδία. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απόδοση ηχητικών εφέ στο πεντάγραμμο, τα οποία παρεμβαίνουν σε ορισμένες πράξεις του έργου (θάλασσα, σίφουνας, κεραυνός, βροντές στην Έξοδο Β΄). Διαρκής είναι και η μουσική παρέμβαση των κρουστών στην παράσταση. Η ένδειξη misterioso είναι συχνή. Ειδικά για το μαγνητόφωνο αναγράφεται στην παρτιτούρα η οδηγία «να μην βγει πάρτα για το μαγνητόφωνο». Άλλη ένδειξη για την χρησιμοποίηση των glissandi στη μουσική βρίσκουμε στον Πρόλογο Γ΄ “multiple glissandi con tutte le ditto sulle corde del pianoforte. Lasciando vibrane col pedale”. Στην παρτιτούρα χρησιμοποιείται άλλοτε τσελέστα και άλλοτε πιάνο. Ως παρατήρηση του συνθέτη σημειώνεται ότι «η celesta γράφεται στην πάρτα του πιάνου». Επίσης, υποδεικνύεται ότι η πιανίστρια αναλαμβάνει να παίζει και την celesta.
Γίνεται πλήρης και λεπτομερής καταγραφή του κειμένου επί της παρτιτούρας σε ξεχωριστό πεντάγραμμο. Όλα τα χορικά είναι γραμμένα σε απαγγελτική μορφή.
Με τη μουσική αυτή και τα στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής που την πλαισιώνουν εγκαινιάζεται ένας κύκλος θεατρικών έργων που εμπλέκουν το νέο αυτό ηχητικό υλικό στα έργα τους. Μετά το Μινωτή που έκανε το ξεκίνημα στον Προμηθέα (1963), ακολούθησε ο Σολομός με τις Ικέτιδες του Αισχύλου (1964) σε μουσική Ι. Ξενάκη και το 1965 και τέλος πάλι ο Μινωτής στον Αγαμέμνονα με τον Χρήστου.
Η κριτική της εποχής αναφέρει ότι η μουσική υπερκάλυπτε σε πολλά σημεία τον λόγο και ότι η ισχυρή προσωπικότητα του Χρήστου επιβλήθηκε στην ισορροπία της μουσικής με το έργο, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα αυτόνομο μουσικό έργο εις βάρος του όλου έργου και της κατανόησης του κοινού. Είναι λογικό η κριτική να αντιμετώπιζε με αμηχανία τις καινοτομίες αυτές καθότι δεν υπήρχε μέχρι τότε μουσική με την προσθήκη μαγνητοταινίας (με επεξεργασμένα εφέ - επεξεργασία ήχου) και με αυτή την μετα-σειριακή αισθητική σε κάποια άλλη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Κάποιοι κριτικοί αντίθετα θεώρησαν την μουσική ως την καλύτερη υποστήριξη της δραματουργίας του λόγου.
Υπάρχει η σημείωση σε μία πάρτα οργάνου ότι «λόγω βροχής αναβλήθει η 2α παράστασις του Προμηθέως Δεσμώτου το Σάββατον 6 - 7 - 63». Σε άλλες πάρτες οργάνων αναγράφονται επίσης δύο ημερομηνίες παραστάσεων στην Επίδαυρο: 15/ 6/ 63 (πιθανώς να αναφέρεται σε πρόβα καθότι η πρεμιέρα έγινε μία μέρα μετά στις 16/ 6/ 63) και 7/ 7/ 63.
Στο έργο αυτό ο Χρήστου κάνει πρώτη φορά χρήση μαγνητοταινίας εφαρμόζοντας τεχνικές της λεγόμενης «συγκεκριμένης μουσικής» (musiqe concrete) με έναν δικό του όμως τρόπο. Το έργο αυτό ανήκει στην 3η συνθετική περίοδο του συνθέτη 1959 - 1964, τη λεγόμενη «μετα-σειραϊκή ή meta-serial» περίοδο.
Ο Χρήστου το 1964 χρησιμοποίησε μέρος της μουσικής του Προμηθέα στην παράσταση για την αμερικανική τηλεόραση με τίτλο: «Greece: The inner world»
|
|
Είδος: | παρτιτούρα ορχήστρας |
Αριθμός σελίδων: | 107 |
Περιγραφή: | Παρτιτούρα ορχήστρας.
Παρατηρήσεις: Φωτοαντίγραφο (πρόλογος Α - Β - Γ - πάροδος- Ι επεισόδιο - Α & Β 1ο στάσιμο).
Στην παρτιτούρα ορχήστρας η μαγνητοταινία γράφεται σε ξεχωριστό πεντάγραμμο πάνω από τ’ άλλα όργανα, ώστε να φαίνονται καθαρά τα σημεία εισόδου και εξόδου της.
|
|
|
Είδος: | παρτιτούρα ορχήστρας |
Αριθμός σελίδων: | 114 |
Περιγραφή: | Παρτιτούρα ορχήστρας.
Παρατηρήσεις: Φωτοαντίγραφο (2ο και 3ο στάσιμο, ΙΙΙ επεισόδιο Α, ΙΙΙ επεισόδιο Β, ΙΙΙ επεισόδιο Δ΄, έξοδος Α΄, Β΄).
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | φλάουτο |
Αριθμός σελίδων: | 45 |
Περιγραφή: | Πάρτα φλάουτου Ι. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | φλάουτο |
Αριθμός σελίδων: | 41 |
Περιγραφή: | Πάρτα φλάουτου ΙΙ και πίκολο. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | όμποε |
Αριθμός σελίδων: | 34 |
Περιγραφή: | Πάρτα όμποε. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κλαρινέτο |
Αριθμός σελίδων: | 37 |
Περιγραφή: | Πάρτα κλαρινέτου Ι σε Σι ύφεση. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κλαρινέτο |
Αριθμός σελίδων: | 35 |
Περιγραφή: | Πάρτα κλαρινέτου ΙΙ σε Σι ύφεση. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | φαγκότο |
Αριθμός σελίδων: | 29 |
Περιγραφή: | Πάρτα φαγκότου. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κόρνο |
Αριθμός σελίδων: | 32 |
Περιγραφή: | Πάρτα κόρνου Ι σε Φα. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κόρνο |
Αριθμός σελίδων: | 32 |
Περιγραφή: | Πάρτα κόρνου ΙΙ σε Φα. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | τρομπέτα |
Αριθμός σελίδων: | 29 |
Περιγραφή: | Πάρτα τρομπέτας σε Ντο. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | τρομπόνι |
Αριθμός σελίδων: | 30 |
Περιγραφή: | Πάρτα για το τρομπόνι. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κρουστά |
Αριθμός σελίδων: | 39 |
Περιγραφή: | Πάρτα κρουστών Ι.
Παρατηρήσεις: Περιλαμβάνει τα εξής όργανα: τύμπανα, μαρίμπα, γκλόκενσπιλ, μπλοκς (blocks cinesi).
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κρουστά |
Αριθμός σελίδων: | 46 |
Περιγραφή: | Πάρτα κρουστών ΙΙ.
Παρατηρήσεις: Περιλαμβάνει τα εξής όργανα: μαρίμπα, ξυλόφωνο, γκλόκενσπιλ, μπλοκς (blocks cinesi), ταμ - ταμ (tam-tam).
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κρουστά |
Αριθμός σελίδων: | 30 |
Περιγραφή: | Πάρτα κρουστών ΙΙΙ.
Παρατηρήσεις: Περιλαμβάνει τα εξής όργανα: πιάτι, ταμ-ταμ, γκραν κάσα, μπλοκς (blocks cinesi), ταμπούρο.
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | πιάνο |
Αριθμός σελίδων: | 96 |
Περιγραφή: | Πάρτα πιάνου - τσελέστας.
Παρατηρήσεις: Κάποια μέρη της πάρτας του πιάνου (ΙΙ & ΙΙΙ) είναι γραμμένα μαζί με τη μελωδική γραμμή της φωνής (σαν σπαρτίτο).
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | αρμόνιο |
Αριθμός σελίδων: | 22 |
Περιγραφή: | Πάρτα αρμονίου.
Παρατηρήσεις: Αναφέρεται ότι ακούγονται οι ήχοι τσέλου και διαπασόν (δεν γνωρίζουμε τους άλλους ήχους που χρησιμοποιήθηκαν).
|
|
|
Είδος: | σπαρτίτο για φωνή και πιάνο |
Αριθμός σελίδων: | 81 |
Περιγραφή: | Σπαρτίτο για πιάνο και φωνές.
Παρατηρήσεις; Στο χειρόγραφο αυτό σπαρτίτο εκτός από το πιάνο που γράφεται σε τρία πεντάγραμμα, υπάρχει ακόμα ένα πεντάγραμμο όπου σημειώνεται ο ρυθμός (που παίζεται κυρίως απο τα κρουστά όργανα) και άλλο ένα όπου σημειώνεται η μελωδία της φωνής ή των φωνών. Στη μελωδική γραμμή της φωνής σημειώνεται η μετρική του λόγου άλλοτε με βελάκια που υποδεικνύουν τα ισχυρά μέρη του μέτρου, άλλοτε με γραμμένη την ρυθμική αξία της κάθε συλλαβής και άλλοτε με γραμμένη τη μελωδική - ρυθμική κίνηση της φωνής.
Στο μέρος του πιάνου είναι σημειωμένα κάποια glissandi τα οποία φυσικά δεν παίζονται αλλά παραπέμπουν στην παρτιτούρα ορχήστρας.
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Αριθμός σελίδων: | 6 |
Περιγραφή: | Πάρτα φωνής.
Παρατηρήσεις: Από το 1ο στάσιμο - molto tranquillo, inc. «πέρα και πέρ’ αντηχάει...» και από το 2ο στάσιμο inc. «είναι γλυκό...
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Αριθμός σελίδων: | 12 |
Περιγραφή: | Πάρτα ακουστικών εφέ για μαγνητοταινία, προσχέδιο ορχήστρας και φωνές.
Παρατηρήσεις: Αποτελεί ουσιαστικά μια γραφική παρτιτούρα (graphic score) για τα εφέ που συνοδεύουν την παρτιτούρα ορχήστρας και τις φωνές που αναγράφονται σχηματικά στην πάρτα (σημειώνονται τα ρυθμικά μοτίβα, η ενορχήστρωση, ενώ υπάρχουν και διάφορες άλλες σημειώσεις, υποδείξεις). Επίσης σ' αυτή την πάρτα αναγράφονται τα λόγια. ενώ εμπεριέχεται και ένα προσχέδιο ορχήστρας (με σχηματική απεικόνιση) στα συγκεκριμένα αποσπάσματα που χρησιμοποιούνται τα εφέ.
Η γραφική παρτιτούρα απεικονίζει σχηματικά σε χαρτί την κίνηση και εξέλιξη του ήχου. Υπάρχει "graphic score" για ανάγνωση όπως και για την εκτέλεση της μουσικής. Η γραφική παρτιτούρα αποτελεί μια συνήθη πρακτική της ηλεκτροακουστικής μουσικής, όπου η σύνθεση του ήχου δεν μπορεί να απεικονιστεί και να περιγραφεί σε πεντάγραμμα.
|
|