|
Τίτλος: "Ικέτιδες"
Συντάκτης: χ.σ.
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 15/09/1977
Έντυπο: Περιοδικό
Τίτλος εντύπου: Νέα Εστία
Στήλη: Το θέατρο
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Αισχύλου "Ικέτιδες", με το Εθνικό Θέατρο
Συντάκτης: Αλκ. Μαργαρίτης
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 19/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Τα νέα
Στήλη: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Το λάθος του... Εθνικού
Συντάκτης: Τήλεφος
Είδος: Σχόλιο
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 03/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Η Καθημερινή
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Ικέτιδες" του Αισχύλου, από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο
Συντάκτης: Στάθης Ιω. Δρομάζος
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 04/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Η Καθημερινή
Στήλη: Θεατρική κριτική
Εικονογράφηση: ΝΑΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Μ. Θεοδωράκης. Μουσική για τις "Ικέτιδες"
Συντάκτης: Γιώργος Λεωτσάκος
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 04/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Το Βήμα
Στήλη: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Αισχύλου "Ικέτιδες", με το Εθνικό Θέατρο
Συντάκτης: Αλκ. Μαργαρίτης
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 19/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Τα νέα
Στήλη: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Το Φεστιβάλ Επιδαύρου. "Ικέτιδες"
Συντάκτης: Τ.
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 09/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Εστία
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: "Ικέτιδες" στο θέατρο Επιδαύρου
Συντάκτης: Άγγελος Δόξας
Είδος: Κριτική
Γλώσσα: Ελληνική
Ημερομηνία: 26/08/1977
Έντυπο: Εφημερίδα
Τίτλος εντύπου: Εμπρός
Στήλη: Κριτική
Εικονογράφηση: ΟΧΙ
Δείτε το δημοσίευμα
|
|
Τίτλος: Ικέτιδες
Μουσική σύνθεση: Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική δομή Πάροδος Πρώτο στάσιμο Δεύτερο στάσιμο Τρίτο στάσιμο Κομμός (Τέταρτο επεισόδιο) Έξοδος, (Χοροί Δαναΐδων και Θεραπαινίδων, inc. «Τώρα ποτάμια γόνιμα που χύνουν νερά θαλερά»), Πολυφωνικά
Παρατηρήσεις Σύμφωνα με τις σωζόμενες παρτιτούρες φαίνεται ότι σε αυτό το έργο ο Θεοδωράκης δεν συνέθεσε καθαρά ορχηστρική μουσική. Σε όσα σημεία έχουμε μουσική επένδυση είναι εκείνα των χορικών. Η μουσική είναι λιτή αν κρίνουμε από τις πάρτες οργάνων, ενώ δίνεται ξεχωριστή σημασία στη μουσική επεξεργασία των χορικών.
Οι παρτιτούρες των χορικών είναι φωτοτυπημενες.
Η μουσική διδασκαλία είναι μεταγραμμένη για φωνή και κρουστά ή μόνο για δυο φωνές ή ορχήστρα. Οι φάκελοι της μουσικής διδασκαλίας φέρουν τα ονόματα της Έλλης Νικολαΐδη και της Ισμήνης Αυγέρη.
Κάθε χορικό στο τέλος φέρει την υπογραφή του συνθέτη και τον τόπο όπου το συνέθεσε. Η Έξοδος υπογράφεται «Αθήνα 3-4 Ιουνίου, Επίδαυρος», το τρίτο στάσιμο υπογράφεται «Μάης 1977 στο Νοσοκομείο ‘Αλεξάνδρα’», ενώ ο Κομμός (14 σελ.) στις 3-IV-77 στην Αθήνα, η πάροδος 10-Ι-77 Βραχάτι.
|
|
Είδος: | παρτιτούρα ορχήστρας |
Αριθμός σελίδων: | 79 |
Περιγραφή: | Παρτιτούρα ορχήστρας.
Παρατηρήσεις: Η παρτιτούρα ορχήστρας είναι φωτυπημένο αντίγραφο.
Περιλαμβάνονται και σώζονται τα εξής μέρη, έτσι όπως αναγράφονται στην παρτιτούρα από τον ίδιο τον συνθέτη: Πάροδος, Πρώτο Στάσιμο, Δεύτερη Πάροδος (μάλλον εννοείται το Δεύτερο Στάσιμο), Τρίτο Στάσιμο και Κομμός.
|
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κρουστά |
Αριθμός σελίδων: | 14 |
Περιγραφή: | Πάρτα κρουστών. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | τρομπόνι |
Αριθμός σελίδων: | 10 |
Περιγραφή: | Πάρτα τρομπονιού. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | πιάνο |
Αριθμός σελίδων: | 28 |
Περιγραφή: | Πάρτα πιάνου. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | κοντραμπάσο |
Αριθμός σελίδων: | 13 |
Περιγραφή: | Πάρτα κοντραμπάσου. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | φλάουτο |
Αριθμός σελίδων: | 14 |
Περιγραφή: | Πάρτα φλάουτου Ι. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Όργανο: | φλάουτο | κλαρινέτο |
Αριθμός σελίδων: | 15 |
Περιγραφή: | Πάρτα φλάουτου ΙΙ και κλαρινέτου σε Ντο. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Αριθμός σελίδων: | 16 |
Περιγραφή: | Πάρτα φωνής.
Παρατηρήσεις: Η παρτιτούρα περιέχει τα χορικά της Παρόδου, τα οποία ειναι γραμμένα για μία, δύο ή τρεις φωνές. Αυτά άλλοτε συνοδεύονται από ένα μέρος το οποίο ονομάζεται στην παρτιτούρα ως «ρυθμός - ορχήστρα» κι άλλοτε είναι a capella. Το οργανικό μέρος με την ονομασία ρυθμός ορχήστρα, αποτελεί μία συμπύκνωση του μέρους της ορχήστρας, η οποία λειτουργεί ως ρυθμική υπόκρουση μέσα στα πλαίσια διδασκαλίας κι εκμάθησης των χορικών. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Αριθμός σελίδων: | 17 |
Περιγραφή: | Πάρτα φωνής.
Παρατηρήσεις: Η παρτιτούρα περιέχει τα χορικά για το Α΄ Στάσιμο, τα οποία είναι γραμμένα για δίφωνη και τρίφωνη χορωδία.
Παρατηρείται ότι από την αντιστροφή γ΄ του Α΄ Στασίμου (σελίδα 7 και μετά), προστίθεται και ένα οργανικό μέρος, με την ονομασία «ορχήστρα». Αυτό εμφανίζεται είτε στα μέρη των μουσικών παύσεων, λειτουργώντας σαν μία μουσική γέφυρα, είτε συνοδεύει τα δίφωνα και τρίφωνα χορικά υπό μορφή συγχορδιών, σαν μία ρυθμική υπόκρουση. Ουσιαστικά πρόκειται για μία συμπύκνωση του μέρους της ορχήστρας, προορισμένη να παιχτεί πιθανότατα από κάποιο πιάνο. Εξάλλου, μέσα στα πλαίσια εκμάθησης και διδασκαλίας των χορικών, αυτά τα διασκευασμένα ορχηστρικά μέρη βοηθούσαν στις ειδόσους κι εξόδους των φωνών κάθε φορά. |
|
|
Είδος: | πάρτα οργάνου/φωνής |
Αριθμός σελίδων: | 9 |
Περιγραφή: | Πάρτα φωνής.
Παρατηρήσεις: Η παρτιτούρα περιέχει τα χορικά για το Β΄και Γ΄Στάσιμο. Όπως και στις προηγούμενες παρτιτούρες έχουμε εκτός από τα φωνητικά μέρη, την εμφάνιση και κάποιων οργανικών τμημάτων. Αυτά προστίθενται στην πάρτα των χορικών είτε σαν συνοδεία, είτε σαν ρυθμική υπόκρουση, συμπυκνώνοντας και υποκαθιστώντας την ορχήστρα. Ο τρόπος με τον οποίο είναι γραμμένα τα οργανικά αυτά μέρη, βοηθάει στη μουσική διδασκαλία του χορού της τραγωδίας |
|